Frame Kenangan

Frame Kenangan
"Ya Allah berikan aku sahabat yang selalu mendekatkan diriku dengan diriMu agar aku tidak alpa dengan gurauan Dunia"

Wednesday, March 10, 2010

SAYA SUKA............



SAYA SUKA LANGIT....

SAYA SUKA AWAN....

SAYA SUKA LAUT....

Sebab saya suka:


Ayat Al-Quran:

"Langit yang tujuh dan bumi serta sekalian penghuninya sentiasa bertasbih kepada Allah dan tiada suatu kejadian pun melainkan seluruhnya bertasbih memuji Allah" (Surah Al-Isra':44)

Semua Makhluk di bumi ini....sentiasa bertasbih pada Allah tanpa kita sedar...ya seperti pokok-pokok, haiwan-haiwan...Tanpa kita sedarkan...Tanpa kita nampak.....


Mereka mungkin tidak diberi akal, tapi mereka sentiasa bertasbih pada Allah....

Kasih sayang Allah pada kita....

Ayat Al-Quran:


"Dialah yang telah menciptakan untuk kamu segala apa yang ada di bumi" (Surah Al-Baqarah :29)


Allah sangat kasihkan hambanya hingga memberikan laut (untuk rezeki), Langit, Pokok (oksigen)....sila lihat sekeliling, apa lagi yang Allah berikan pada kita.....


Macam mana Kasih sayang kita Pada Maha Pencipta???




Sajak Untuk Mu Ya Rabb



Tanpamu, tanpaMu
ditinggalkanmu,
aku masih punya harap.
untukmu, pasti punya ganti bagiku
walau dunia kecil seketika
tetap nyawa itu masih berharga

ditinggalkanMu,
gelap seluruh dunia putus segala harapanku
untukMu tiada wujud ganti
walau dunia seluas semesta
tetap rasa sempit seakan tiada esoknya
tanpamu, aku tetap meneruskan hidup
bersama luka yang terpahat
aku mampu meneruskan perjalanan
walau pahit berselirat,
hingga tiba waktu sakarat

tanpaMu, aku suka memilih kematian
kerna tiada ertinya kehidupan
tanpa redha kasihMu wahai Pencipta Insan
takkanku mampu meneruskan permusafiran
walau nyawa panjang berlimpah kegemilangan
tidak mengapa ditinggalkanmu,
kerna aku bisa lagi punya harapan walau tanpamu.


Tetapi ditinggalkanMu,
tersepit aku di hujung dunia
kerna segalanya menjadi kelam tanpaMu wahai Yang Esa.

Kau kekuatanku
Kau sumber kasih sayangku
Kau nyalaan harapanku
kepadaMu aku bergayut
melutut melukut merayu
ditinggalkanMu adalah mimpi burukku,
tanpa redhaMu, hilanglah makna kewujudanku.
~angkasa
1 Mac 2010
8.04pm
Teringat Allah
Puisi tanpamu, tanpaMu

-Hasil Langit Ilahi-

Penutup :  SAYA SUKA LIHAT KEBESARAN ALLAH............

1 comment:

  1. SubhanAllah, terasa aura nikmat alam yg Allah sediakan utk kita.. =) miss u sis..

    ReplyDelete